ЗАСНОВАНО 21 ГРУДНЯ 2015 РОКУ

Курс валют
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua

19:30 26.03


Квитки на "Майстра і Маргариту" у Полтаві розкупили на місяць уперед

25 березня в Полтавському музично-драматичному театрі імені Гоголя з великим успіхом відбулася прем'єра вистави "Майстер і Маргарита" за мотивами однойменного роману Михайла Булгакова.

Автором та режисером-постановником вистави став головний режисер Херсонського академічного музично-драматичного театру імені Куліша Сергій Павлюк. Це вже третя постановка у Полтаві під керівництвом цього митця. Попередні – "Остання любов гетьмана" та "Опера жебраків" – йдуть у театрі з великим успіхом.

Ідея втілити силами полтавських акторів саме виставу "Майстер і Маргарита" з'явилася у директора Полтавського обласного музично-драматичного театру імені Гоголя Олексія Андрієнка ще понад рік тому, після виходу "Останньої любові гетьмана", коли Сергій Павлюк розпочав роботу над своєю другою у Полтаві виставою.

На жаль, зазначає режисер, не всі сюжетні лінії вдалося показати у виставі.

Я намагався зробити інсценівку так, щоб зберегти якомога більше сюжетів, але на перших репетиціях виявилося, що перша дія триває дві з половиною години. Тому декілька ліній були вирізані. Я шкодую за чим, але в іншому випадку тривалість вистави склала би понад п'ять годин, що сучасний глядач не може собі дозволити. Тому ми скоротили, і я залишив лише дві лінії. Лінію кохання мусив лишити обов'язково – інакше роман не називався би "Майстер і Маргарита". Друга тема – лінія тоталітаризму, співіснування людини та влади. Вона завжди актуальна. У Булгакова була паралель від римської влади до комуністичного режиму, я ж спокійно можу провести цю паралель до сьогодення – нічого не міняється

– пояснив задум Сергій Павлюк.

За словами режисера, він ніколи не буває повністю задоволений не тільки роботою акторів, але й власною майстерністю, проте знає, що актори викладаються на сто відсотків. Примітно, що до вистави долучені повним складом актори театру, хору та балету – для кожного знайшлася роль.
Інсценівка написана особисто Сергієм Павлюком, текст повністю український, за виключенням "хітів" комуністичної епохи, на кшталт "Жить стало легче, жить стало веселей…",  які хором співають актори, крокуючи сценою з червоними транспарантами. Дуже яскраво виписана лінія сталінського тоталітаризму, людські пороки, лицемірство державної системи.

Дещо неочікувано представлена сцена балу. У романі Булгаков описав її у вигляді незліченого потоку грішників, які після смерті потрапили в пекло за страшні злочини, а на балу схиляють голову перед Королевою Маргаритою, що стоїть оголена біля колони. У виставі ж Сергія Павлюка Маргарита парить над сценою в клітці у формі кулі, в той час як на задній стіні миготять кадри, зняті під час війн: бомбардування, обстріли, вибух атомної бомби. І все це – під "Куплети Мефістофеля" з опери Гуно "Фауст" у виконанні оперної прими театру Вікторії Ягодки. Вікторія, окрім захоплюючого виконання музичних номерів, блискуче зіграла роль помічниці Воланда – Гелли.

Окремо варто сказати про музичну частину вистави. Цікавинкою є те, що за задумом режисера оркестр розташували на сцені. Більшість часу музиканти приховані за декораціями, але сцена балу відбувається за їх видимої присутності. Протягом вистави, крім "Куплетів Мефістофеля", звучить композиція "Время, вперед!" – уривок з однойменної сюїти Григорія Свиридова, пісня виконавця Pianoбой "Ты – ведьма!", а також твори кримськотатарського композитора Шевкета Білялова.

За розповсюдженою думкою, постановки за романом "Майстер і Маргарита" оповиті містикою, трагічними збігами обставин. Проте, відзначають члени творчої групи, у полтавському театрі обійшлося без поганих знаків.

Навіть не тьохнуло. Бо основна лінія – це тема не нечистої сили, але наших життєвих реалій. А вони набагато страшніші, ніж містика. Хочу зазначити, що містичних моментів у мене набагато більше у "Мазепі" (вистава "Остання любов гетьмана" — прим.ред.), ніж у цій виставі

– зазначив Сергій Павлюк.

Питання про містику ми не могли не задати й виконавцю ролі Воланда, що в умах людей зазвичай уособлює в собі вселенське зло.

Для мене це не роль, а майже реальний персонаж. Як ми віримо в добро, так само віримо й у зло. Тому я не грав, бо це неможливо зіграти: це ті речі, про які всі знають, вірять, але ніколи не бачили. У кожного свої уявлення про те, яким має бути зло – свій Ісус, свій Іуда та свій диявол – я робив на сцені те, як я собі його уявляю. Тим більше, Булгаков дав нам своє бачення цього персонажа. Це частина тієї сили, яка вічна бажає зла, але творить добро. Тому грати його, як бабу Ягу або Кащея не можна. У творі в ролі Добра виступає Воланд: караються врешті-решт злочинці, ліквідуються хабарники… По суті, він проводить ту роботу, яку мало проводити добро. Тому я ні в якому разі не хочу трактування цього образу як абсолютного зла, так я й намагався зробити

– розповів заслужений артист України Олександр Любченко.

Важко далась вистава не тільки виконавцям головних ролей, але й їх близьким, що були в глядацькій залі.
Я дуже переживала за Богдана. Мені, як матері, важко були дивитися, як його мучать – підвішують за руки, прибивають до хреста – нехай, і умовно. Тим більше, що я знала, що він хворіє. Прем'єру грав із високою температурою. Проте, якщо відкинути хвилювання за сина, я в захваті від вистави. Вважаю її грандіозною

 — поділилася враженнями Галина Чернявська, режисер полтавського Народного театру на Павленках.

Виконавець ролі Майстра та Ієшуа Га-Ноцрі Богдан Чернявський каже, що під час вистави не задумувався, що в залі сидять його рідні та близькі. Більше думав над тим, як втілити усі режисерські задуми.

Я думав про те, що в залі мої батьки, але на сцені про це забуваєш. Коли режисер у залі, хотілося виконати всі його настанови, бо поки що це все, що ви побачили – це його робота. А вже далі ми будемо цю виставу "обживати". Працювати з Сергієм Павлюком нелегко – бо він сильний режисер, владний, вимагає, щоби чітко виконували всі його задуми. Проте, ми маємо й результат — це причини, чому глядач йде на наші вистави. Сподіваюся, що полтавська публіка сприйме "Майстра і Маргариту" – не разово, а ходитиме постійно, як це відбувається й досі з "Останньою любов'ю гетьмана" та "Кайдашевою сім'єю". Радію, що ми відродили наш театр та знову маємо в репертуарі касові вистави  

– каже актор Богдан Чернявський.

Обидва прем'єрні покази — 25 та 26 березня відбулися з повним аншлагом – квитки були розкуплені задовго до виходу вистави. Наступного разу "Майстра і Маргариту" глядачі зможуть побачити на сцені полтавського театру за місяць. Попередньо, 23 та 30 квітня.

 

культура, мистецтво, театр, прем'єра, аншлаг, Майстер і Маргарита, Сергій Павлюк

За темою:

  • Полтавців запрошують до театру
  • Посадовців міськради Полтави звинуватили у службовій недбалості
  • У Полтаві 19 грудня відкриють головну ялинку міста
  • Топ-5 за тиждень :









    Виділіть помилку і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про помилку.